Recenzja gry planszowej Kariera polityczna
Dzisiaj mam dla Was kolejną, już ostatnią recenzję gry planszowej z rysunkami Andrzeja Mleczki. Tym razem będzie coś dla fanatyków polityki, czyli Kariera Polityczna. Nie wiem jak to się dzieje, ale praktycznie każde spotkanie rodzinne kończy się rozmową na temat polityki. Chyba to nie jest dobry temat na takie imprezy, gdyż często prowadzi do kłótni. Jeśli już obowiązkowo musimy o tym rozmawiać, zróbmy z tego dobrą zabawę, grając w planszówkę, której motywem przewodnim jest właśnie polityka.
Wygląd gry i opakowania jest standardowy dla wszystkich gier MDR. Również i w tej grze mamy przezabawne ilustracje i teksty. Całość jest solidnie i ładnie wykonana. Jedynym minusem jest to, że karty są śliskie i ciężko jest je podnieść ze stołu (zauważyłam, że przeszkadza to praktycznie każdem graczowi).
W pudełku znajdziemy następujące elementy gry: instrukcję, plansze, 8 pionków do wyboru, 4 legitymacje partyjne, 32 żetony młodzieżówka, 8 dużych żetonów poparcie, 12 dużych żetonów euro, 60 małych żetonów euro, 63 małych żetonów poparcie, 50 kart Ślepy Los, 50 kart Pytanie, 36 kart Debata, 36 kart Debata-odpowiedzi, kostka numeryczna, kostka czerwono-czarna.
Opis poszczególnych kart i elementów gry:
Legitymacja partii - przypisana jest do danego pionka i pokazuje nam co musimy zdobyć, aby wygrać grę.
Żetony młodzieżówka - możemy je ustawiać na dowolnym polu planszy. Koszt ustawienia żetonu to 200 Euro. Ustawiony raz na planszy zostaje tam do końca rozgrywki. Gdy przeciwnik stanie na polu z żetonem młodzieżówka, musi Ci zapłacić 100 Euro. Jeśli sam staniesz na tym polu, dostajesz 100 Euro z banku.
Małe żetony poparcia - 10 takich żetonów można wymienić na duży żeton poparcia, które musimy zbierać aby ukończyć grę.
Mały żeton Euro - 10 takich żetonów można wymienić na duży żeton Euro, które musimy zbierać aby ukończyć grę.
Pole Ślepy Los - gdy gracz stanie na tym polu, ciągnie kartę z talii Ślepy Los i odczytuje ją. W konsekwencji otrzymuje lub traci poparcie/pieniądze, w zależności od tego co zapisane jest na karcie. W talii kart Ślepy Los znajdują się dodatkowo karty specjalne: CBA, To nie ja - to on i Słupek Poparcia. Jeśli wyciągniemy taką kartę, nie pokazujemy jej przeciwnikom, tylko używamy w dogodnym dla siebie momencie.
1. CBA - tą kartę używamy w momencie, gdy inny gracz chce wziąć łapówkę z Pola Łapówka, które znajduje się na planszy. Pieniądze z łapówki trafiają do osoby, która użyła karty CBA.
2. To nie ja - to on - tą kartą możemy obronić się przed CBA, zganiając "winę" na innego gracza. Wskazany gracz stoi kolejkę.
3. Słupek poparcia - karta dodatkowego poparcia podczas debaty.
Pole pytanie - gracz rzuca kostką czerwono-czarną. W zależności od tego jaki kolor wypadnie takie otrzymuje pytanie. Czerwone pytania są trudniejsze od czarnych, tym samy za czerwone pytania otrzymujemy więcej żetonów poparcia.
Pole debata - gracz ciągnie z talii Kartę Debata, wybiera przeciwnika, odczytuje pytanie i wyraża swoje poglądy polityczne za pomocą kart odpowiedzi. Debatę wygrywa gracz, który ma większą przychylność wyborców (podczas tej rywalizacji można wspomóc sobie kartą słupek poparcia).
Pole łapówka - gracz pobiera z banku łapówkę w wysokości 500 Euro (podczas tej rywalizacji można użyć karty CBA).
Pole kilometrówka - gracz dostaję zwrot pieniędzy wydatki związane z wyjazdem służbowym (200 Euro).
Pole delegacja - gracz dostaję zwrot pieniędzy za delegację (400 Euro).
Pole ruletka - gracz, który stanie na tym polu musi obstawić kolor czerwony lub czarny, deklarując kwotę zakładu. Maksymalna kwota to 300 Euro. Gracz rzuca kością i w zależności od tego jaki kolor wypadnie, traci lub otrzymuję kwotę zakładu.
Polę chwiejny elektorat - kracz typuje kolor i rzuca kością. Jeśli wypadnie wytypowany kolor - gracz otrzymuje 2 żetony poparcia, jeśli wypadnie inny kolor - gracz traci 1 żeton poparcia.
Pole wykrywacz kłamstw - gracz typuje kolor i rzuca kością. Jeśli wypadnie wytypowany kolor - gracz otrzymuje 1 żeton poparcia. Jeśli wypadnie inny kolor - gracz traci kolejkę.
Przebieg gry:
Celem gry jest zdobycie 2 dużych żetonów poparcia i 3 dużych żetonów Euro. Grę zaczyna osoba, która jest najszczuplejsza. Rzucamy kostką, przesuwamy się o wskazaną liczbę oczek i wykonujemy działania przypisane do pola.
Gra przeznaczona jest dla 2 - 4 osób.
W pudełku znajdziemy następujące elementy gry: instrukcję, plansze, 8 pionków do wyboru, 4 legitymacje partyjne, 32 żetony młodzieżówka, 8 dużych żetonów poparcie, 12 dużych żetonów euro, 60 małych żetonów euro, 63 małych żetonów poparcie, 50 kart Ślepy Los, 50 kart Pytanie, 36 kart Debata, 36 kart Debata-odpowiedzi, kostka numeryczna, kostka czerwono-czarna.
Opis poszczególnych kart i elementów gry:
Legitymacja partii - przypisana jest do danego pionka i pokazuje nam co musimy zdobyć, aby wygrać grę.
Żetony młodzieżówka - możemy je ustawiać na dowolnym polu planszy. Koszt ustawienia żetonu to 200 Euro. Ustawiony raz na planszy zostaje tam do końca rozgrywki. Gdy przeciwnik stanie na polu z żetonem młodzieżówka, musi Ci zapłacić 100 Euro. Jeśli sam staniesz na tym polu, dostajesz 100 Euro z banku.
Małe żetony poparcia - 10 takich żetonów można wymienić na duży żeton poparcia, które musimy zbierać aby ukończyć grę.
Mały żeton Euro - 10 takich żetonów można wymienić na duży żeton Euro, które musimy zbierać aby ukończyć grę.
Pole Ślepy Los - gdy gracz stanie na tym polu, ciągnie kartę z talii Ślepy Los i odczytuje ją. W konsekwencji otrzymuje lub traci poparcie/pieniądze, w zależności od tego co zapisane jest na karcie. W talii kart Ślepy Los znajdują się dodatkowo karty specjalne: CBA, To nie ja - to on i Słupek Poparcia. Jeśli wyciągniemy taką kartę, nie pokazujemy jej przeciwnikom, tylko używamy w dogodnym dla siebie momencie.
1. CBA - tą kartę używamy w momencie, gdy inny gracz chce wziąć łapówkę z Pola Łapówka, które znajduje się na planszy. Pieniądze z łapówki trafiają do osoby, która użyła karty CBA.
2. To nie ja - to on - tą kartą możemy obronić się przed CBA, zganiając "winę" na innego gracza. Wskazany gracz stoi kolejkę.
3. Słupek poparcia - karta dodatkowego poparcia podczas debaty.
Pole pytanie - gracz rzuca kostką czerwono-czarną. W zależności od tego jaki kolor wypadnie takie otrzymuje pytanie. Czerwone pytania są trudniejsze od czarnych, tym samy za czerwone pytania otrzymujemy więcej żetonów poparcia.
Pole debata - gracz ciągnie z talii Kartę Debata, wybiera przeciwnika, odczytuje pytanie i wyraża swoje poglądy polityczne za pomocą kart odpowiedzi. Debatę wygrywa gracz, który ma większą przychylność wyborców (podczas tej rywalizacji można wspomóc sobie kartą słupek poparcia).
Pole łapówka - gracz pobiera z banku łapówkę w wysokości 500 Euro (podczas tej rywalizacji można użyć karty CBA).
Pole kilometrówka - gracz dostaję zwrot pieniędzy wydatki związane z wyjazdem służbowym (200 Euro).
Pole delegacja - gracz dostaję zwrot pieniędzy za delegację (400 Euro).
Pole ruletka - gracz, który stanie na tym polu musi obstawić kolor czerwony lub czarny, deklarując kwotę zakładu. Maksymalna kwota to 300 Euro. Gracz rzuca kością i w zależności od tego jaki kolor wypadnie, traci lub otrzymuję kwotę zakładu.
Polę chwiejny elektorat - kracz typuje kolor i rzuca kością. Jeśli wypadnie wytypowany kolor - gracz otrzymuje 2 żetony poparcia, jeśli wypadnie inny kolor - gracz traci 1 żeton poparcia.
Pole wykrywacz kłamstw - gracz typuje kolor i rzuca kością. Jeśli wypadnie wytypowany kolor - gracz otrzymuje 1 żeton poparcia. Jeśli wypadnie inny kolor - gracz traci kolejkę.
Przebieg gry:
Celem gry jest zdobycie 2 dużych żetonów poparcia i 3 dużych żetonów Euro. Grę zaczyna osoba, która jest najszczuplejsza. Rzucamy kostką, przesuwamy się o wskazaną liczbę oczek i wykonujemy działania przypisane do pola.
Gra przeznaczona jest dla 2 - 4 osób.
Kariera Polityczna to kolejna gra, przy której można fajnie spędzić wieczór z rodziną. Według mnie, jest ona najlepiej dopracowana ze wszystkich czterech tytułów, które miałam przyjemność testować. Przy okazji można również zrobić sobie mały sprawdzian z wiedzy o społeczeństwie.
Do następnego!
_____________________________________
Szkoda komunikacyjna może zdarzyć się każdemu. Korzystając z pomocy profesjonalistów możemy uniknąć długiego postępowania odszkodowawczego lub zaniżonej kwoty odszkodowania za szkodę.
Do następnego!
_____________________________________
Szkoda komunikacyjna może zdarzyć się każdemu. Korzystając z pomocy profesjonalistów możemy uniknąć długiego postępowania odszkodowawczego lub zaniżonej kwoty odszkodowania za szkodę.
Komentarze
Prześlij komentarz